dijous, 11 de gener del 2018

D’ENÇÀ QUE T’HE TROBAT 

Aquesta pregària és una carta que es va trobar en la butxaca d’un soldat americà mort durant la 1ª Guerra Mundial

                                    Escolta, Déu meu,
ells em van dir que tu no existeixes pas
i, com un beneit, m’ho vaig creure.
L’altra tarda, des del fons d’un forat d’obús,
vaig veure el teu cel.
Tot de cop vaig comprendre
que m’havien dit una mentida.
Si m’hagués entretingut a mirar
les coses que has fet,
hauria vist ben clar que aquella gent
refusava d’anomenar a un gat, gat.

Jo em pregunto, Déu, si consentiries
a estrenye’m la mà:
I, tanmateix, endevino que tu comprendràs.
És curiós que m’hagi estat necessari
venir a aquest lloc infernal
abans de tenir temps de veure el teu rostre.
Jo t’estimo terriblement:
Ve’t aquí el que vull que sàpigues.

Hi haurà aviat un combat horrible.
Qui sap? potser arribi a casa teva
aquest vespre mateix.
No hem estat camarades fins avui
i em pregunto, Déu meu,
si m’esperaràs a la porta.
Té, mira, estic plorant.
Jo, vessar llàgrimes!.
Ah, si t’hagués conegut més aviat!.
Bé, ara me n’haig d’anar.
És curiós, d’ençà que t’he trobat
Ja no tinc por de morir.

A reveure!.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada