dijous, 11 de gener del 2018

CRIST, ENTRA EN EL MEU CAMÍ 
                                                            (Michel Quoist)
Senyor Jesús, vinc a creuar la meva vida amb la teva
i a demanar-te que caminis al meu costat.
Jo sé, tot i que la meva vida és jove,
que Algú, que ets tu mateix, li ha de donar sentit.
Potser ets com una sorpresa.
Potser ja ets amb mi i jo no me n'adono.
Jo crec, Jesús de Natzaret,
que ets un home de camí en el camí,
ets Déu que camina amb nosaltres.
Jesús, tu surts al nostre encontre,
i et fixes en les nostres petjades,
i en la pols que deixem en caminar.
Jesús, tu no ets gens fàcil.
Se'm presentes com un model inabastable.
La teva vida és senzilla i audaç.
No tens ni casa, ni bossa on portar coses,
ni cartera per als diners.
La teva vida és la trobada amb els homes.
I la teva riquesa és dir-los, un a un,
milers a milers,
que Déu és Pare i que cal que ens estimem.
Jesús, t'interessen les persones,
perquè et vas fer com nosaltres.
Tu, de la nostra vida, te n'entens
i vas posar moltes vegades la teva mà
en el nostre cansament,
en el nostre dolor,
en el nostre pecat,
en la nostra feblesa.
Tu vas compartir la nostra alegria
i vas posar el teu braç sobre les nostres espatlles.
Et vas prendre molt seriosament
això d'estimar cada home i dona.
Aquí estic, Jesús, com el jove ric
a qui tu vas mirar amb simpatia.
Aquí estic com ell,
demanant-me per  aquesta vida meva,
i per la que tu m’ofereixes.
Aquí estic en el camí de la vida:
Davant meu hi ets Tu,
però també hi ha el diner, la comoditat i la vida fàcil.
Tu em dius clarament que seguir-te
implica renúncia, exigència, compromís.
Jesús, entra clarament en el meu camí
i fes-me comprendre, estimar, valorar
allò que tu em demanes que faci.
Fes-me'n capaç de realitzar-ho.
En el fons de mi mateix,
intueixo que Tu ets Algú que val la pena.
Per això, deixa'm acabar dient-te:
Jesús, no tinguis por,
entra en les meva vida.

Amén.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada