divendres, 10 de setembre del 2010

PREGÀRIES DELS AMICS DE JESÚS

JO VULL SER FELIÇ

Ajuda’m, Jesús,
a no fer enfadar la mare i el pare,
a no empipar-me amb el meu germà (la meva germana)
a no fer les coses malament,
a no barallar-me amb ningú.

Jo vull ser feliç
i poder viure en pau tota la vida.

+++++++++++++++++++

VULL CRÉIXER EN BONDAT
Senyor,
que, a mesura que creixem
en anys i en força,
cresquem en bondat
i ens assemblem cada vegada més a tu.

+++++++++++++++++

GRÀCIES PELS NOSTRES MESTRES!

Gràcies, Senyor,
per tots els nostres professors i professores,
que vénen cada dia al col·legi,
que ens ajuden a treballar.
Gràcies, Senyor, per tot el que fan
perquè aprenguem i entenguem les coses.
Gràcies, Senyor, per tot el que fan
perquè cresquem per dintre, bons i amables.
Beneïu-los, Senyor, i beneïu el seu treball.
Beneïu tots els professors i professores
del nostre col·legi.
Que siguin sempre molt feliços!.

+++++++++++++++++++++++

GRÀCIES, PARE

Gràcies, Pare,
perquè ets tan bo amb nosaltres.

tu has fet el cel per a nosaltres
perquè ets savi.

Gràcies, Pare,
que n’ets, de bo amb nosaltres!

tu has fet la terra per als homes,
perquè ets bondadós.

Gràcies, pare,
que n’ets de bo amb nosaltres!

Ens has donat els sol
perquè il·lumini tot el dia.

Gràcies, pare,
que n’ets de bo amb nosaltres!

Ens has donat la lluna
perquè brilli durant la nit.

Gràcies, pare,
que n’ets de bo amb nosaltres!

+++++++++++++++++

PREGÀRIA CONFIADA

Abans de començar la pregària és bo prendre consciència del que es va a fer. Busca un lloc tranquil, on puguis trobar pau i recolliment. Escolta la teva respiració i procura que vagi baixant el ritme i llegeix tranquil·lament la pregària. Repeteix les paraules que et semblin més importants.
Pare, vull ser amable i escoltar amb interès i respecte.

Ajuda’m a ser atent amb els avis i la gent gran. Que quan em parlin els escolti amb atenció i procuri aprendre de la seva experiència.

M’agradaria ser capaç d’escoltar els meus companys tal com a mi m’agrada que m’escoltin.

A l’escola, quan el mestre parla, hauria d’estar ben atent i no distreure’m amb qualsevol cosa. Així no hauria d’interrompre el mestre per demanar que ho repetís i podria treballar amb més tranquil·litat.

Pare, no vull ser sord a la vida i el meu entorn.

Si aprenc a escoltar segurament aprendré a dialogar i evitaré conflictes amb la gent del meu entorn.

Pare, et dono gràcies pel do de la paraula i la comunicació. Fes que en sàpiga fer un bon ús.

+++++++++++++++++++++++++++++

PREGÀRIA DEL CAP DE SETMANA
Després d’una setmana de cole arriba el cap de setmana i tenim temps de lleure.
Com ha anat el retorn? Hem trobat a faltar algú? Hem acollit els companys?
Ens ha costat molt estar tantes hores a l’escola, quiets, asseguts a la cadira i fent silenci quan el profe ho ha demanat?
Les hores d’esbarjo, han estat conflictives o bé les hem sabut aprofitar per a descansar del treball i per explicar-nos coses i jugar amb els companys?


Jesús, et demanen que ens ajudis a saber fer les coses bé. Que sapiguem aprofitar el temps de treball i el temps de descans.
Volem tenir-te sempre a prop i recordar-nos que tu també vas ser nen i també vas aprendre dels teus pares i dels teus mestres.

++++++++++++++++++++++++++++++++

CREC EN UN DÉU, PARE TOTPODERÓS.....

Avui a l’escola, a l’hora del pati, he vist un grup dels grans que estaven parlant molt animats, alçant la veu i prenent-se la paraula l’un a l’altre. Jo, que sóc xafardera de mena, m’he apropat per escoltar el que deien. M’agrada espiar-los, però sempre em fan fora. Avui ni se n’han adonat, de tan concentrats com estaven en la conversa i he pogut escoltar una estoneta.
Sembla ser que a classe de Religió han parlat de Déu. De Déu PARE-MARE. Alguns d’ells no acaben de saber si creuen en Déu i preguntaven als altres si ells hi creien i perquè.
La Susana, que és molt llesta i simpàtica, els ha donat una explicació que jo he entès molt bé. Quan he arribat a casa he escrit al meu diari el que recordava i entenia:


“CONFIO en Déu. Sé que Ell està sempre a prop meu. No el veig, però el descobreixo en les coses bones que passen al meu voltant i en les persones que estimo. En el sol i la pluja, en les flors i el mar. Déu és com un PARE, com una MARE que es preocupa per nosaltres i ens acompanya sempre. Sé que Déu ho pot tot si jo el tinc present i prego.”
Jesús, quan parlo amb Tu sento que Déu està molt a prop meu. Gràcies per ajudar-me a fer el camí cap a Déu. .

+++++++++++++++++++++++++++++++++++


CREC EN UN DÉU, PARE TOTPODERÓS, CREADOR DEL CEL I DE LA TERRA, DE TOTES LES COSES VISIBLES I INVISIBLES.....

Déu ens ha fet als homes capaços de conèixer les coses i de conèixer-lo a Ell.

Déu és el creador de l’amor, de la vida, de la bondat, de l’amistat... de tot allò que se sent amb el cor.

Quan sentim dins nostre tota l’alegria que ens dóna el saber que els pares ens estimen podem pensar que és Déu que ho ha fet possible.

Quan la nostra amiga, el nostre amic ens somriu al matí, sabem que ens estima i que nosaltres som importants per ella o per ell. Déu és amor i ens ha creat perquè ens estima i vol que ens estimem els uns als altres.


Jesús, tu ens has parlat de Déu i del seu amor per nosaltres. Tu ens has ensenyat que si ens estimem ajudem a Déu en la seva creació. Ajuda’ns a fer les coses tal com Déu les vol i les estima.

++++++++++++++++++++++++

MOLTES COSES PER A RECORDAR I UNA PER A NO OBLIDAR MAI

La teva presència és un regal per al món.
Ets una persona única entre un milió.
La teva vida pot ser com tu vulguis que sigui.
Viu cada dia amb intensitat.
Explica les teves alegries, no les teves desgràcies.
Lluita contra qualsevol adversitat que es presenti.
En el teu interior hi ha infinites respostes.
Comprèn, tingues coratge, sigues fort.
No t'imposis límits.
Hi ha tants somnis que esperen ser realitzats!!!
Les decisions són massa importants
per a deixar-les a l'atzar.
Lluita pel teu ideal, el teu somni, el teu premi.
No hi ha res tan desgastant com les preocupacions.
Recorda que una mica d'amor recorre un llarg camí.
Recorda que molt...és sempre.
Recorda que l'amistat és una sàvia inversió.
Els tresors de la vida són les persones unides.
Mai no és massa tard.
Transforma lo quotidià en extraordinari.
Demana-li un desig a una estrella.
I mai oblidis...
... ni tan sols per un dia...

“...què ets especial
dins del seu cor”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada