divendres, 10 de setembre del 2010

ORACIONS DEL COS

ORACIÓ DE LES MANS

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies per les meves mans.
Aquestes mans amb què puc APLAUDIR
quan algú em fa sentir content i feliç.
Aquestes mans amb què puc AJUDAR quan algú em necessita.
Aquestes mans amb què puc SALUDAR o ACOMIADAR-ME,
amb les que puc FER LES PAUS;
amb les que puc DONAR i ser generós amb els que m'envolten;
amb les que puc DEMANAR AJUDA quan ho necessito.
Aquestes mans amb què puc ABRAÇAR les persones que més vull,
amb les que puc consolar als que estan tristos o ploren.
Aquestes mans amb què puc JUGAR a mil jocs amb els meus amics;
amb les que puc CONSTRUIR i CREAR;
amb les que puc dibuixar i escriure mil històries diferents.
Aquestes mans amb què puc DUR DE LA MÀ la meva germana o germà petit
perquè no li passi res pel carrer ...
Aquestes mans amb què puc ACARICIAR
les galtes del meu avi o de la meva mare ...
Quantes coses bones puc fer amb les meves mans, Jesús!
Segur que aquí no les he posat totes, i en queden moltes per dir ...
Què bé que em sento, Jesús,
quan faig servir les meves mans d'aquesta manera!
Ajuda'm perquè sempre les usi així: per fer coses bones.
I no deixis mai,Jesús, que em quedi amb les meves mans a la butxaca,
sense fer res, quan algú necessiti la meva ajuda.
Ni deixis mai que usi les meves mans per fer mal a ningú.
Per això, Jesús, avui vull dir-te que em poso en les teves mans,
perquè m'ensenyis, cada dia,
a fer-les servir com tu les vas usar.
Amén.


ORACIÓ DE L’OÏDA

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Que bonic és escoltar dir el meu nom per les persones que m'estimen.
Que important és poder escoltar
les paraules que els altres em diuen.
Quantes coses noves puc aprendre cada dia,
pel fet que tinc oïda per a sentir.
Gràcies Jesús per la capacitat d'escoltar.
Hi ha tantes coses que puc sentir ...
Com m'agrada escoltar una vegada i una altra
les meves cançons preferides.
Quina alegria és poder escoltar els meus amics.
De vegades, segons el to de la seva veu,
puc distingir si estan desanimats o tristos, si tenen algun problema,
o si tenen una bona notícia que contar-me.
Que bonic és poder escoltar tots els sons de la natura:
el cant dels ocells, el so del vent movent les fulles dels arbres,
el so de les onades a la platja, el so de la pluja caient sobre la terra.
Algú va dir que naixem amb dues orelles i només una boca,
perquè és més important escoltar que parlar.
No deixis, Jesús. que em faci el sord a la gent quan em parli.
Ensenya'm a escoltar de cor
totes les persones amb qui estic cada dia.
I sobretot, Jesús, ensenya'm a escoltar-te a tu.
Neteja i afina les meves oïdes,
perquè sempre escolti a la perfecció el que tu vols cada dia de mi.
Amén.

ORACIÓ DEL COR

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
El meu cor sempre està bategant
perquè jo pugui gaudir de com n'és de bonic viure.
Gràcies als seus batecs, tinc la força necessària per moure'm,
per fer esport, per caminar, per jugar, per anar amb bicicleta,
per dur a terme tot el que he de fer cada dia.
Gràcies Jesús pel meu cor.
Vull usar la força que ell em dóna tots els dies
per fer sempre coses bones al meu voltant.
Diuen que el cor és el lloc on tu vius,Jesús,
i on visc jo mateix amb la meva consciència,
amb els meus pensaments, amb allò que jo sóc de debò.
Vull, Jesús, que sempre visquem junts en el meu cor,
perquè m'ensenyis a ser una persona amb cor,
una persona humanitària, solidària.
No deixis mai que sigui una persona sense cor,
que gaudeixi fent patir a altres,
o que sigui indiferent als problemes i necessitats dels qui m'envolten.
Ajuda'm jesús a ser una persona
que comparteix de cor,
parla de cor,
escolta de cor,
ajuda de cor,
i estima de cor.
Amén.

ORACIÓ DELS ULLS

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Gràcies pel regal dels ulls.
Quantes coses puc fer cada dia gràcies a ells.
Sense ells tot seria foscor i nit.
No coneixeria els colors ni les cares dels qui m'envolten.
No coneixeria la bellesa de la vida.
Amb els meus ulls puc veure tantes coses bones i boniques:
el cel blau, els núvols portats pel vent, els arbres i les plantes,
i tota la resta que tu has creat. Que bonic ho has fet tot, Jesús!
Quina alegria poder obrir els ulls cada matí
i veure al meu costat les persones que més m'estimo...
Gràcies Jesús per tot això.
Ensenya'm a tenir una mirada pacífica, una mirada alegre,
una mirada sense odi ni rancor, una mirada amistosa,
una mirada neta de males intencions, una mirada profunda
que no es fixa en els aspectes superficials
sinó en el cor de les persones.
Ensenya'm Jesús
a veure les coses bones que hi ha en els meus companys,
en els meus amics, en els meus coneguts,
i a no veure'n només els seus defectes.
Ensenya'm a tenir els ulls ben oberts i desperts,
per ajudar a qui ho estigui passant mal al meu costat.
Ensenya'm tot això, Jesús,
perquè algun dia els meus ulls puguin ser com els teus.
Amén.

ORACIÓ DE LA BOCA

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies per la boca.
Quantes coses diferents i bones puc fer amb ella.
Puc parlar i comunicar-me amb els altres.
Puc menjar i gustar mil sabors diferents.
Puc beure per assaciar la meva set.
Puc somriure i riure pels descosits
quan alguna cosa em fa gràcia.
Puc xiular i cantar les meves cançons favorites.
Puc respirar l'aire que em permet de viure.
Amb la meva boca puc expressar el meu estat d'ànim,
si estic trist o alegre,
sorprès o estranyat,
seriós o nerviós.
Amb ella puc besar les persones que m'estimo més.
Quin gran gran invent és el de la boca, Jesús.
Gràcies a ella podem alimentar-nos
de tantes coses que ens donen vida ...
Et demano pels nens i nenes
que no tenen res per posar-se a la boca per menjar.
Pels que no tenen ningú amb qui parlar, perquè són rebutjats pels altres.
Pels que no somriuen ni riuen, perquè són maltractats o marginats.
Pels que no tenen ganes de cantar, perquè estan malalts.
Pels que estan tristos, perquè no tenen pares als qui poder besar.
Ajuda'm Jesús a estar sempre atent,
per donar una mà a aquests nens i nenes si algun cop m'en trobo algun;
perquè de la meva boca surtin paraules
d'acollida, proximitat, ajuda i consol.
Amén.

ORACIÓ DELS PEUS

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Quan vaig començar per primera vegada a caminar
i a donar les primeres passes amb els meus peus ...
com t'en vas haver d'alegrar!
Tu t'alegres de tot el que em passa de bo, de tot allò bo que jo aconsegueixo.
Avui vull donar-te gràcies pels peus, perquè em permeten caminar.
Gràcies a ells puc anar a tants llocs i fer tantes coses:
puc córrer, saltar, patinar, pujar o baixar,
fer esport, anar de puntetes per no molestar,
anar a peu coix o ballar.
Com m'agrada d'anar amb els peus descalços per la sorra de la platja,
o que algú em faci riure fent-me pessigolles al peu.
Ensenya'm Jesús a usar-los per fer coses bones.
Sobretot ensenya'm a caminar cap a tu...
per ser com Tu.
Vull seguir els teus passos.
Tu caminaves pels camins ajudant als uns i els altres.
Vas rentar els peus dels teus deixebles
perquè entenguessin que tu havies vingut a servir i aludar els necessitats,
i no a ser servit com els grans senyors còmodes.
No deixis mai que faci servir els meus peus per fer-li mal a ningú.
No deixis que els faci servir per donar puntades de peu a cap company,
per fer la traveta, per trepitjar a algú, o per trencar coses.
Vull usar-los com Tu els usaves ...
per tal de deixar, així, les bones empremtes que Tu deixaves.
Amén.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada