divendres, 10 de setembre del 2010

ORACIONS DE LA NATURA

L'ORACIÓ DEL VENT

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Diuen que el vent és com Tu:
no el veiem amb els ulls,
però sentim que hi és amb la seva gran força,
empenyent els núvols del cel,
les onades del mar,
les sorres de la platja.
Sentim que hi és tot movent les branques dels arbres,
de les plantes, fent volar les fulles i la pols de la terra,
fent volar els ocells que solquen el cel.
Tu, Jesús, ets per a mi com el vent;
no et veig,
però sento que sempre ets al meu costat.
Sento que em vols amb tanta força que mai no em deixes tot sol.
Sempre ets al meu costat,
embolicant-me com el vent, empenyent-me per ser millor persona,
movent-me perquè no em quedi de braços creuats
davant els problemes o patiments
dels meus companys o amics.
Sempre ets al meu costat en les dificultats,
donant-me la força per superar-les.
Fins i tot si em quedo en silenci,
puc escoltar el suau murmuri de la teva veu dins el meu cor.
Un murmuri que sempre em diu el mateix, com el ressò: t'estimo, t'estimo ...
Gràcies Jesús per ser com el vent.
Amén.


ORACIÓ DE LA PLUJA

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies per la pluja bona,
la que és beneficiosa per a tots.
Gràcies a aquesta pluja hi ha vida en la natura,
poden créixer totes les plantes,
les flors i els arbres del camp.
Què n'és de bella la natura quan tot és verd arreu,
després de les pluges.
Gràcies a la pluja que omple rius i pantans
puc tenir aigua per beure, per netejar-me,
per rentar tot el que s'embruta, per banyar-me i nedar a la piscina.
Sense ella no seria possible tenir l'àpat que m'alimenta cada dia.
Quantes coses bones fa aquesta pluja per nosaltres
sense ni que ens en adonem.
Ella és constant i senzilla, transparent i neta, generosa i gratuïta.
Sens dubte aquesta pluja és un regal del cel per a tots.
A mi també m'agradaria de ser com ella,
un regal del cel per als qui m'envolten.
Fer tant el bé al meu voltant com fa aquesta pluja bona.
Que les meves accions i comportaments diaris
siguin com a petites gotes de pluja,
que contagien vida allà on visc.
Gotes que ajudin a fer brotar l'alegria als altres.
Gotes que no deixin que l'altre passi set
de camaraderia, d'amistat.
Gotes que netegin els enutjos, els insults i les baralles.
Gotes que contagiïn generositat, respecte i solidaritat.
Amén.


ORACIÓ DEL SOL

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies pel sol.
Sense ell tot seria nit i foscor.
El món seria fred i desert, sense cap vida.
Quan surt el sol pels matins
sembla que la terra i el cel s'omplen d'alegria,
els ocells comencen a cantar, la llum ho inunda tot
i totes les coses es vesteixen de colors de festa.
Que bé que ho has creat tot, Jesús.
Que bonic és el món on vivim quan surt el sol per l'horitzó.
Tal i com els seus raigs de llum
fan desaparèixer la foscor tenebrosa de la nit,
els raigs de la teva amistat fan desaparèixer
les meves pors a quedar-me tot sol.
Sé que tu, Jesús, estàs sempre amb mi
il·luminant el meu camí perquè no em perdi ni faci mal.
Sé que tu sempre estàs donant-me l'escalfor d'amic que necessito.
Sé, Jesús, que tu mai no em falles.
Per això, quan obro els ulls pels matins, m'omplo d'alegria perquè tu ets aquí,
en en el més recòndit del meu cor.
Ajuda'm, Jesús, a ser sempre el teu amic; a anar seguint sempre el camí
que tu em mostres amb la llum de les teves paraules.
Amén.


ORACIÓ DEL NÚVOL

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
M'agradaria ser com un núvol.
per volar portat pel vent,
i veure el món sencer des del cel com el veus tu.
Segur que veuria moltes coses boniques.
Veuria paisatges inoblidables,
persones bones vivint el seu dia a dia.
Persones fraternes, solidàries,
persones compartint, convivint, gaudint ...
Però suposo que també m'entristiria molt en veure tantes persones patint
per la pobresa, les injustícies, la violència, els desastres naturals ...
Potser els trons siguin els laments dels núvols en veure tant de dolor i patiment.
Com pots, Jesús, veure això i no fer res per solucionar-ho ... ?
I, tot seguit, tu em respons dient:
«Clar que intento fer coses.
Faig com els núvols, que entreguen la seva aigua gratuïtament
per sadollar la set de les terres i dels camps.
Jo entrego la meva vida, la meva força, el meu ànim
a tot el que està necessitat ...
Però jo tot no puc. Necessito més persones com tu,
que també facin com els núvols.
I vessem junts la nostra vida,
la nostra força, el nostre ànim,
sobre tots els que viuen necessitats una mà amiga».

Gràcies, Jesús, per comptar amb mi
per ser com un núvol dels teus.
Ajuda'm a saber vessar sobre els qui m'envolten,
com a aigua de pluja, el meu suport, la meva amistat,
la meva generositat, i la meva pau.
Amén.


ORACIÓ DELS ARBRES

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Que forts i robustos són els arbres. Així m'agradaria ser quan sigui gran.
Però per això he de tenir arrels profundes com ells,
per alimentar-me de tot allò
que m'ajudi a créixer com a persona:
dels consells dels meus pares, dels meus avis, de tota la gent que m'estima,
dels ensenyaments dels meus mestres, dels bons llibres.
i sobretot de les teves paraules, Jesús,
del teu exemple, de la teva vida
que tant m'agrada llegir en els evangelis.
Així segur que creixeré fort i robust com un arbre,
i els meus fruits seran agradables per a tots:
fruits d'amistat, de sinceritat,
d'esforç en el treball, de generositat,
de solidaritat, d'alegria,
i de tantes i tantes bones coses més.
Tu ja deies, Jesús,
que pels fruits que donen les persones, les coneixereu.
Com m'agradaria que els altres,
veient com sóc, com em comporto i el que faig,
em reconeguessin com a amic teu.
Jesús, ajuda'm a tenir les meves arrels posades en tu,
perquè pugui donar sempre bons fruits
i bon recer a tot aquell que s'acosti a mi.
Amén.


ORACIÓ DELS OCELLS

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Quanta alegria encomanen els ocells cada matí
quan els escolto cantar des de la meva finestra.
Quanta vitalitat i energia tenen,
malgrat ser tan fràgils i petits. Només sortir el sol,
comencen a voletejar per tot arreu
cercant l'àpat a les branques dels arbres,
a les plantes, a la terra.
Et demano, Jesús, poder començar cada dia
amb la mateixa alegria dels ocells;
amb la seva mateixa vitalitat i energia
per fer les meves tasques i treballs.
Ensenya'm a aprofitar el meu temps com ells l'aprofiten cada dia.
Ensenya'm a no deixar per demà el que pugui fer avui.
Ensenya'm el camí per arribar al cel com els ocells.
Ells viuen i volen sense fer mal a ningú.
Ajuda'm a ser com un colom,
per portar la pau allí on hi ha enuig.
Ajuda'm a ser com un falcó, per acudir veloç a què em necessita.
Ajuda'm a ser com una àguila real,
per protegir als indefensos que hi hagi el meu al voltant.
Ajuda'm a ser com un cardernera,
per animar amb el meu cant al qui estigui trist i desanimat.
Ajuda'm a ser com un duc,
per veure sempre el que hi ha de bo en els que m'envolten.
I per últim, ajuda'm a ser com un lloro,
per no cansar-me mai de repetir, una vegada i una altra:
Gràcies, gràcies, gràcies,
per estar, Jesús, sempre al meu costat.
Amén.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada