divendres, 10 de setembre del 2010

ORACIONS DE L'ESCOLA

ORACIÓ DE LA LLIBRETA

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Les meves llibretes d'escola són testimonis dels meus treballs,
dels meus deures, dels meus errors i correccions.
Coneixen la meva lletra de memòria,
i saben distingir fins al meu estat d'ànim
segons la bona o mala lletra que faig.
Si cometo alguna fallada o m'equivoco en alguna cosa,
puc arrencar el full o esborrar-lo
per començar novament en un full en blanc.
Tu ets, Jesús, com les meves llibretes.
Ets testimoni dels meus afanys i esforços,
de les meves dificultats i problemes, dels meus èxits i alegries.
Saps com em trobo només mirant-me als ulls.
A les nits, mentre dormo, sé que agafes la llibreta de la meva vida,
i vas corregint, com fa el meu mestre,
tot el que he fet durant el dia al col·legi, a casa meva,
amb els meus companys i amics,
amb la meva família i coneguts
i hi vas escrivint Bé, Regular, Malament, Molt Bé,
respecte a les coses que he anat fent.
Fins i tot poses als marges
comentaris d'ànim quan les coses no me n'han anat bé,
em felicites quan he fet coses bones,
o m'aconselles que no continuï cometent aquesta fallada
perquè acabaré fent-me mal.
Jesús, et demano que sàpiga veure cada nit
aquesta llibreta que tu em corregeixes,
per ser conscient de les coses bones
i de les no tan bones que jo faig.
Gràcies Jesús per estar pendent de mi cada dia,
i voler sempre el millor per a mi.
Amén.

ORACIÓ DEL LLÀPIS

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull parlar-te d'una de les meves eines de treball: el meu llàpis.
Quantes paraules he escrit amb ell,
i quants dibuixos he fet gràcies a ell!.
Potser no em recordi de quin va ser el meu primer dibuix o gargot,
o de quina va ser la primera lletra o paraula que vaig escriure,
però estic segur de què tu si que et recordes
d'aquells moments tan especials.
Els tens enregistrats en el teu cor,
perquè et vas alegrar de veure
com donava els meus primers passos en l'art d'escriure.
Que n'és d'important, Jesús, saber escriure.
Quantes gràcies he de donar als mestres
que m'han ensenyat a fer-ho.
Quanta paciència han tingut amb mi.
És un miracle poder posar per escrit
el que penso, el que sento, allò que m'invento,
i que altres puguin llegir-ho i entendre-ho
com si estiguessin en el meu cap.
Quines paraules tan boniques poden escriure's amb un llapis:
pau, amic, festa, germà, alegria, compartir, mare ...
M'agradaria, Jesús, tenir un llàpis màgic
amb el qual poder deixar escrites paraules bones
en el cor de les persones que m'envolten,
perquè sempre fossin felices.
I també m'agradaria tenir una goma d'esborrar màgica,
que esborrés tot el que fa patir les persones
que hi ha el meu al voltant.
I mentre penso això, tu, Jesús, em dius immediatament:
Vull que siguis tu, Jesús, el meu llàpis màgic
i la meva goma d'esborrar màgica,
perquè contagiïs alegria,
i esborris la tristesa allà on estiguis cada dia.
Amén.

ORACIÓ DEL PUPITRE

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull parlar-te del meu pupitre de l'escola.
Si ell em pogués parlar, em diria quins van ser els nens
que el van usar abans que jo en anys passats.
Em contaria com els va anar pel col·legi,
com aprofitaven les classes,
com es comportaven, com estudiaven,
com tractaven els seus companys.
Segur que em donaria alguns consells per treure millors notes,
o per estar més a gust amb els meus companys i professors.
Quantes coses podria ensenyar-me el meu pupitre si parlés!.
Segur que em diria està orgullós de ser un pupitre,
de fer bé el seu treball,
de servir de suport als nens i nenes perquè,
sobre seu, ben còmodament,
puguin llegir, estudiar, escriure,
dibuixar, fer manualitats, aprendre ...
A mi, Jesús, també m'agradaria d'estar orgullós i satisfet
de ser qui sóc, de fer bé el meu treball a l'escola,
de tirar endavant els meus estudis amb el meu esforç,
dedicació i constància.
També m'agradaria servir de suport als meus companys,
per estar sempre disposat a ajudar-los en les seves dificultats.
Gràcies, Jesús, per una cosa tan senzilla com el meu pupitre.
Ajuda'm a treure-li el major profit,
perquè, si algun dia parlés,
pogués posar-me com a exemple perquè d'altres s'hi asseguessin.
Amén.

ORACIÓ DE L'ESBARJO AL PATI

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull parlar-te de tan bé com m'ho passo al pati.
És l'estona que més m'agrada del col·legi.
M'encanta jugar amb els meus amics i companys.
Vull donar-te gràcies, Jesús, per la capacitat
de jugar que m'has donat.
Mai no em canso d'usar-la.
Que en serien d'avorrits i tristos els dies, sense poder jugar.
Hi ha nens que no poden jugar perquè estan malalts,
perquè ningú vol jugar amb ells,
o perquè estan tristos per algun problema.
Sé que en altres llocs hi ha nens que no poden jugar
perquè han de treballar des de molt petits, pel fet de ser pobres.
Alguns fins i tot treballen com a esclaus,
i n'hi ha que són obligats a ser soldats en les guerres.
Tu això ho saps millor que jo, Jesús,
perquè estàs amb ells i pateixes amb ells.
Quan sigui gran m'agradaria ajudar
perquè tots els nens del món
poguessin jugar i divertir-se com jo puc fer-ho ara.
Però mentre no arribi aquest moment,
fes que em preocupi de jugar amb qui ningú no vol jugar,
que mai no em diverteixi fent patir a un altre,
que mai acabi barallant-me en els jocs del pati,
que sàpiga compartir els meus jocs i joguines,
i que no acabi aïllant-me en els videojocs.

Fes, Jesús, que els meus jocs amb els altres
serveixin per ser millors amics i companys,
per divertir-nos junts i conèixer-nos millor.
Segurament, Jesús, que quan tu eres un nen, a Natzaret,
els teus jocs amb els teus amics i companys devien ser així.
Amén.


ORACIÓ DELS LLIBRES

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies pels llibres.
Quin gran regal em van fer els meus pares i mestres
en ensenyar-me a llegir-los.
Gràcies a això, ara puc conèixer i descobrir per mi mateix
moltes coses noves en ells.
Quants coneixements puc aprendre dels llibres,
quantes sensacions i emocions puc gaudir amb ells!.
Jesús, et demano que mai no em cansi de llegir bons llibres.
Ells m'ajuden a despertar la meva intel·ligència
i fer volar la meva imaginació.
Si aquest món està tan ple d'egoistes i persones sense cor,
és perquè no han llegit res o gairebé res dels bons llibres.
M'agradaria ser com un llibre obert:
estar obert als altres perquè em coneguin, mostrar-me tal com sóc,
sense paraules enganyoses ni mentides,
fer passar una estona agradable per tal que em coneguin,
com ho fan les històries i narracions dels llibres.
M'agradaria que algun dia,
algú pogués aprendre de mi a ser millor persona,
com si jo fos un llibre vivent.
Ajuda'm, Jesús, per tal que les meves paraules de cada dia,
com les dels llibres, siguin sempre bones perquè, a poc a poc,
vagi sent com tu vols que sigui.
Amén.


ORACIÓ DE LA PISSARRA

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Tots els dies de col·legi la pissarra està davant meu,
com observant-me.
Ella és testimoni de tot el que faig,
de tot el que aprenc,
de tot el que m'esforço.
Però ella també veu quan em distrec o no faig el que cal.
S'assembla a tu,
que sempre tens la teva mirada sobre mi,
com fan les persones que m'estimen.
Ella és la principal eina del meu mestre.
Jesús, et demano que m'ajudis a no desaprofitar
tot el que ell m'ensenya a través de la pissarra.
Ajuda'm a no distreure'm i a no perdre el temps.
Esborra en mi, com si fos guix sobre una pissarra,
tot el que sigui mandra, distracció i desinterès;
i escriu en la meva memòria, perquè no se m'oblidin, les paraules:
constància, responsabilitat i esforç.
Només així, Jesús, podré desenvolupar al màxim
les capacitats i qualitats que has posat dins meu.
Gràcies per l'oportunitat que tinc
d'estar a l'escola per a fer possible tot això.
Molts nens en el món no tenen aquesta possibilitat.
Et demano per ells,
perquè sempre puguin tenir algú, que amb pissarra o en sense,
els ajudi a treure les millors capacitats que porten dins.
Amén.

ORACIÓ DE LA CARTERA

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui, per començar la meva oració,
et faré una endevinalla que diu així:
«Pels matins al col·legi m'acompanya, i allí queda callada.
Els llibres i llibretes sempre s'empassa i dintre seu tot es guarda».

Ja saps el que és, oi?
És la meva cartera.
Com la necessito per anar a escola!.
A més de llibres i llibretes,
m'agradaria d'omplir-la tots els matins
de camaraderia, interès, il·lusió, respecte, i ganes de treballar,
per gastar-ho tot al llarg del dia de classe.
I també m'agradaria
que quan al vespre la portés de tornada a casa,
i en obrir-la per buidar-la,
la trobés plena de satisfacció pel treball ben fet,
d'orgull per haver aprofitat el temps,
de goig per totes les novetats que he après,
i d'alegria per tan bé com m'ho he passat
amb els meus companys i amics.
Però el més important
que porto tots els dies en la meva cartera,
encara no t'ho he dit: no pesa gens, no ocupa lloc,
i sempre va amb mi.
Ja saps el que és, oi?
Ets Tu, Déu meu.
Amén.


ORACIÓ DE LES ASSIGNATURES
Hola Jesús; amic, germà i Déu meu.
Vull donar-te gràcies per cadascuna de les assignatures
que estudio a l'escola:
les Matemàtiques, Català, Castellà, l'Anglès,
el Coneixement del Medi, la Religió,
la Música, l'Educació Física, el Dibuix, i tota la resta ...
A través d'elles vaig descobrint com n'és de perfecte i de meravellós
aquest món que Tu que has creat.
Vaig coneixent les coses tan admirables
que han inventat, descobert o realitzat
persones d'altres temps i llocs.
Vaig comprenent millor
com és el món en què visc,
i quina és la millor manera de viure-hi.
A través de cada assignatura,
amb l'ajuda dels meus professors,
que tant s'esforcen per mi,
vaig desenvolupant les meves capacitats, la meva intel·ligència,
les meves qualitats, la meva imaginació,
i tot allò de bo que tu, Jesús,
has posat dintre meu, perquè ho tregui a la llum
amb el meu treball i esforç diari.
No deixis, Jesús, que per la meva deixadesa o oblit,
quedin malaguanyats tots aquests tresors que hi ha dins meu.
Tu me'ls has donat perquè sigui feliç usant-los.
Ajuda'm a conrear-los,
a ser constant en fer els meus deures,
i a no desanimar-me malgrat les dificultats.
Amén.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada